Hest

Valgfaget hest er for dig, der uanset niveau, kan lide alt omkring den daglige drift af heste og dyr.

Vi har en ny lækker stald med god plads, ridebane (20mx 40m) og små 3ha indhegnede folde. Skolen råder over en lille flok heste, som vi bruger til at hygge og nusse om, ride på ridebanen og ride i naturen. Herudover skal stalden ordnes, foldene tilses, hestene fodres og vandes osv. Alt det kan du blive en del af sammen med resten af valgholdet. Der er mulighed for at kunne have egen hest med, men der er begrænsede pladser. Vi vægter sikkerheden og korrekt omgang med hestene højt.

Bork Havn Efterskole Ridning 2754

Hest med i skole?

Du kan få din egen hest med på BHE. Hestene går enten i løsdrift med adgang til læskur hele året, eller er på stald om natten og fold om dagen. Fra ca. midt maj til ca. midt oktober, går alle heste på døgnfold. Boksene strøs med halm. Anden strøelse i boksen er en mulighed. Dette skal du dog selv stå for.

Hvis din hest skal stå i boks i vinterhalvåret, skal du selv varetage den daglige pasning af hesten og boksen. Du skal forvente at skulle blive på skolen i nogle, i forvejen fastlagte weekender, for at passe hestene. I er flere elever på til weekendpasning.

Der er hø, halm og allround vitaminbolsjer med i opstaldningsprisen.

Vi har en oplyst udendørsbane, som benyttes hele året. Herudover har vi gode muligheder for turridning med skov og fjord i kort afstand fra skolen.

Som udgangspunkt tilbyder vi undervisning i de grundlæggende ridefærdigheder. Skulle du have et andet ønske, så kontakt os gerne for at høre nærmere.

Bork Havn Efterskole Ridning 2762
Bork Havn Efterskole Ridning 2743