Hvem er vi

BHE 2020 00821
BHE 2020 00100
BHE 2020 00270

Bork Havn Efterskole ligger i det flade Vestjylland – kun 1 km fra Ringkøbing Fjord.

Vi har rigtig gode faciliteter i form af dejlige værelser, lyse undervisningslokaler og gode ude-faciliteter fx fodboldbane, beachvolleybane, mountainbikebane, hestestald og ridebane, bålhus og friluftsområder.

PÃ¥ havnen findes vores store udvalg af joller, kajakker og windsurfingudstyr.

Facade 1
BHE 2020 09978

På Bork Havn Efterskole arbejder vi ud fra, at hele efterskolens liv, undervisning og dagligliv, må bygge på gensidig tillid, demokrati, ligeværd og frihed under ansvar.

Vi ønsker at lære eleverne at se deres eget liv i en større sammenhæng, at give eleverne en forståelse af at være en del af noget større. Dette synliggøres gennem fortællingerne, fiktionen, det tætte samvær og i dialogen os alle imellem.

Vi ønsker at give eleverne forståelse af demokratiet; demokrati på mange forskellige planer. Eleverne skal selv møde medbestemmelse på Bork Havn Efterskole, og samtidig skal de gennem undervisning se Danmark og verden i et demokratisk perspektiv. Eleverne skal lære at anerkende andres argumenter og holdninger.

Vi sætter fællesskabet højt. Interaktionen mellem mennesker er det største læringsrum, og det er i dette rum, eleverne kan eksperimentere, afprøve og udvikle, alene og med hinanden.

Vi sætter den enkeltes selvværd højt. Mange af vores elever har kæmpet mange kampe, når de kommer til os. Vi skal gennem anerkendelse, sociale og faglige sejre forsøge at give alle elever en god ballast med herfra.